یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
نجف آباد

حوزه/ امام جمعه نجف آباد شهادت انسان های بزرگ در مسیر حق را سبب تقویت این جبهه عنوان کرد و ادامه داد: این شهید گرانقدر یک طلبه بود و برای ما طلاب این نکته بسیار مهم است که بدانیم این درگیری های عالم  بر سر دین، قرآن، فرهنگ شیعه و اهل بیت با کفر شرک و ظلم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(عج) که در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان و در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الغدیر این حوزه برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت و رهبر حزب الله، سیدحسن نصرالله، به تبیین ابعاد شخصیتی و دوران مبارزاتی این شهید پرداخت و با اشاره به قدرت اسلام در تربیت چنین انسان هایی اظهار داشت: عمر انسان هایی همانند شهید سیدحسن نصرالله با برکت است و شرک جهانی را متزلزل می کنند و چندین سال خواب را از دشمن می ربایند و دشمن دیگر تاب مقاومت در برابر منطق آنها را ندارد.

وی افزود: تنها یک راه برای دشمن باقی می ماند که جسم آنها را بمباران کند و فکر می کند موفق می شود، اما برخی از همین دشمنان که تفکر سیاسی دارند، می فهمند که این بدترین انتخاب و راه است.

امام جمعه نجف آباد شهادت انسان های بزرگ در مسیر حق را سبب تقویت این جبهه عنوان کرد و ادامه داد: این شهید گرانقدر یک طلبه بود و برای ما طلاب این نکته بسیار مهم است که بدانیم این درگیری های عالم بر سر دین، قرآن، فرهنگ شیعه و اهل بیت با کفر شرک و ظلم است.

وی اضافه کرد: بخشی از قرآن کریم معرفی فرعون، نمرود، عاد و ثمودها است و سوره های فراوانی در این باره داریم که سرمداران کفر و شرک می آیند و همه دارایی خود را می آورند، اما خداوند می فرماید " إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا"، آنها در چنگ خدا هستند و خدا در کمینگاه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم شناخت این مرد الهی و شناخت حزب الله تصریح کرد: سیدحسن نصرالله اهل لبنان بود و در قم درس طلبگی می خواند، اما در ابعاد مختلف روی خود کار کرد و هم در معنویات و در دید و بصیرت و هم در درس و بحث از بهترین طلاب بود، اما پس از آن احساس انجام وظیفه کرد و درس را رها نمود و کمر خود را برای خدمت به اسلام بست.

وی عنوان کرد: اگر این شهید دید کوتاهی داشت می نشست و می گفت آمده است تنها قال الباقر و قال الصادق یاد بگیرد، اما تکلیف خود را در ایجاد یک تشکیلات نظامی دید و با این اقدام، کاری بزرگ انجام داد و انسان های فراوانی را هدایت نمود و به تشیع رهنمون کرد و برای جامعه الگو شد، به گونه ای که هیچ مبلّغی را در تاریخ شاید نتوان یافت که همانند این سید، انسان تربیت کرده باشد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ابعاد زندگی مبارزاتی شهید سیدحسن نصرالله افزود: این شهید، درک کرده بود که باید برای خدا کار کرد و انسان و مسلمان شیعه تربیت نمود و صحبت های با قدرت و هیبت این مرد در جهان عرب تاثیر خود را گذاشت و بیش از یک مرجع و مجتهد کار کرد.

شناخت اقتضاء زمان و وظیفه در هر دوره

امام جمعه نجف آباد با بیان این که مردم از این شهید صداقت، حریت و معرفت دیده و جذب مکتب شیعه شدند گفت: گاهی در یک شب سه تا چهار مرتبه مکان خود را تغییر می داد و از ۲۵ سال قبل اسراییل به دنبال این شهید بود و این مرد الهی جان خود را در کف دست داشت با صلابت و آرامش و با تدبیر حزب الله را جان بخشید.

وی خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که این شهید، جوانان حزب الله را از نظر جسمی و روحی چگونه تربیت کرده است که این گونه مقاوم و آماده هستند و این نشان می دهد این شهید زیربنایی کار کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر شناخت اقتضاء زمان و وظیفه در هر دوره تصریح کرد: یک زمان میدان تغییر می کند و کار تبلیغی این گونه می شود که یک مجموعه ایجاد کنیم و آن گاه عمل انسان دعوت به دین می شود.

وی اضافه کرد: از ویژگی های این شهید اخلاص و تواضع بود و انس بسیار با قرآن و توسل به اهل بیت(ع)، روضه، اشک و اعتقاد به معاد بود و خالصانه به رهبر و امام زمان(عج) خود گوش فرامی داد و همواره می گفت "من یک سرباز از سربازان رهبر معظم انقلاب هستم".

وی با اشاره به تاثیر معنوی این شهید پس از شهادت بر روند حرکت جبهه مقاومت عنوان کرد: سید حسن نصرالله تاکنون فرمانده حزب الله بود و از این پس شهید است و اکنون این سید توان، قدرت و تاثیرگذاری بیشتری نسبت به گذشته دارد و یقین بدانید تاثیر این مرد الهی از امروز در تمام عالم خواهد بود و زنده تر شده است.

مقابله با روایت وارونه دشمن از وقایع و حقایق را وظیفه روحانیت آگاه

حجت الاسلام حسناتی رسالت افراد باقی مانده را بیش از گذشته بیان کرد و افزود: حزب الله تمام نشدنی است و یک مجموعه قوی و متشکل است که در میادین مختلف حضور دارد و البته تاکید دشمن بر این است که با این اقدامات یأس و تفرقه ایجاد کند، اما مجموعه حزب الله نظامند است و به همه این مسائل فکر شده است.

امام جمعه نجف آباد تاکید کرد: مهم ترین نکته این است که نبرد کفر و شرک جهانی با جبهه حق بر سر قرآن و اهل بیت(ع) و این راه و تفکر است و امروز میدان مهم، میدان فرهنگی و جنگ نرم است و دشمن می خواهد این جو را ایجاد کنند که تمام مشکلات از ناحیه سید حسن نصرالله بوده و اظهار کنند با شهادت این شهید یک تروریست را حذف کرده اند.

وی مقابله با روایت وارونه دشمن از وقایع و حقایق را وظیفه روحانیت آگاه دانست و گفت: اکنون نبرد، نبرد فرهنگی است و دشمن نیز می خواهد ما مکتب خود را کنار بگذاریم، هم چنان که قرآن کریم در این باره می فرماید: " ولن ترضی عنک الیهود و لاالنّصاری حتّی تتّبع ملّتهم ".

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مجادله و معرفی خداوند از حزب الله و حزب الشیطان عنوان کرد: عمده مجموعه های سخن پراکنی و رسانه های دنیا در دست یهودیان است و دروغ به خورد عالم می دهند، اما هم چنان که سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود گفت " اسراییل از خانه عنکبوت سست تر است" و به واقع همین گونه است و یک مسلمان باید باور داشته باشد که همه امکانات دشمن در برابر قدرت و نصرت خدا چیزی نیست.

حجت الاسلام حسناتی یادآور شد: سروصدا و تعداد حزب الشیطان زیاد است، اما در نهایت شکست خورده و ورشکسته هستند و دشمن با لشکر رعب متزلزل می شود و همه می توانند حزب الله باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha